Listen to a customer complaining in a shop. Then answer the question. (Lắng nghe một khách hàng phàn nàn trong một cửa hàng. Sau đó trả lời câu hỏi.)
Which gadget from exercise 1 is faulty?
digital radio
SA: Hello, can I help you?
C: Yes, I bought this digital radio here a week ago and there’s a fault with it.
SA: Oh, I’m sorry. What’s wrong with it?
C: There’s something wrong with the volume control.
SA: Let’s have a look. Have you got the power lead with you?
C: Yes, it’s in the box.
SA: OK, I’ll just plug it in.
C: You see? It’s very quiet. And when I try to turn it up ... nothing happens.
SA: Have you tried using the remote control?
C: No, I haven’t.
SA: There. It works perfectly with the remote control.
C: But it’s still faulty, isn’t it? Can I have my money back?
SA: We don’t give refunds, I’m afraid.
C: No refunds? I’m not happy about that! The volume control doesn’t work!
SA: I can give you a credit note.
C: Hmm. Well, OK.
SA: Have you got the receipt with you?
C: Yes, I have. It’s in the box.
SA: OK. If you just wait a moment, I’ll sort it out for you.
Hướng dẫn dịch:
SA: Xin chào, tôi có thể giúp gì cho bạn?
C: Vâng, tôi đã mua đài kỹ thuật số này ở đây một tuần trước và có lỗi với nó.
SA: Ồ, tôi xin lỗi. Có gì sai với nó?
C: Đã xảy ra lỗi với điều khiển âm lượng.
SA: Hãy xem qua. Bạn đã có dây dẫn điện với bạn chưa?
C: Rồi, nó ở trong hộp.
SA: OK, tôi sẽ chỉ cắm nó vào.
C: Bạn thấy không? Nó rất yên tĩnh. Và khi tôi cố gắng lật nó lên ... không có gì xảy ra.
SA: Bạn đã thử sử dụng điều khiển từ xa chưa?
C: Không, tôi không có.
SA: Đây. Nó hoạt động hoàn hảo với điều khiển từ xa.
C: Nhưng nó vẫn bị lỗi, phải không? Tôi có thể lấy lại tiền của mình không?
SA: Tôi e rằng chúng tôi không hoàn lại tiền.
C: Không hoàn lại tiền? Tôi không hài lòng về điều đó! Điều khiển âm lượng không hoạt động!
SA: Tôi có thể cung cấp cho bạn một ghi chú tín dụng.
C: Hừ. Tốt.
SA: Bạn đã mang theo biên lai chưa?
C: Có, tôi có. Nó ở trong hộp.
SA: Được. Nếu bạn chỉ cần đợi một chút, tôi sẽ sắp xếp nó cho bạn.
Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 400k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết
Read the Speaking Strategy. Then read the speaking task and write answer to all the question below. (Đọc Chiến lược Nói. Sau đó, đọc nhiệm vụ nói và viết câu trả lời cho tất cả các câu hỏi bên dưới.)
You are returning a gadget to a shop because one part of it is faulty. Discuss these four issues during your conversation with the shop assistant:
What the gadget is and how much you paid for it.
Which part of the gadget has a problem.
When the problem started.
What you want the shop to do.
How much did you pay for it?
Read the Speaking Strategy. Then read the speaking task and write answer to all the question below. (Đọc Chiến lược Nói. Sau đó, đọc nhiệm vụ nói và viết câu trả lời cho tất cả các câu hỏi bên dưới.)
You are returning a gadget to a shop because one part of it is faulty. Discuss these four issues during your conversation with the shop assistant:
What the gadget is and how much you paid for it.
Which part of the gadget has a problem.
When the problem started.
What you want the shop to do.
What type of gadget did you buy?
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
I'm not … about that. C/ SA
Label the gadgets with the words below (Gắn nhãn các tiện ích bằng các từ bên dưới)
Listen to a customer complaining in a shop. Then answer the question. (Lắng nghe một khách hàng phàn nàn trong một cửa hàng. Sau đó trả lời câu hỏi.)
Which three parts of the gadget are mentioned? (Choose from the parts in exercise 2.)
Match the parts of the gadgets (1-10) with the words below (a-j) (Nối các phần của tiện ích (1-10) với các từ bên dưới (a-j))
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
There's … wrong with the volume control. C/ SA
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
What's … with it? C/ SA
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
Read the Speaking Strategy. Then read the speaking task and write answer to all the question below. (Đọc Chiến lược Nói. Sau đó, đọc nhiệm vụ nói và viết câu trả lời cho tất cả các câu hỏi bên dưới.)
You are returning a gadget to a shop because one part of it is faulty. Discuss these four issues during your conversation with the shop assistant:
What the gadget is and how much you paid for it.
Which part of the gadget has a problem.
When the problem started.
What you want the shop to do.
Which part of the gadget has stopped working?
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
We don't give …, I'm afraid. C/ SA
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
Have you got the … with you? C/ SA
Now do the task using your notes from exercise 5. (Bây giờ làm nhiệm vụ bằng cách sử dụng ghi chú của bạn từ bài tập 5.)
Listen again and complete the sentence with the words below. Circle the correct speaker (C- customer or SA - shop assistant) for each sentence. (Nghe lại và hoàn thành các câu với các từ bên dưới. Khoanh tròn người nói đúng (C- khách hàng hoặc SA - trợ lý cửa hàng) cho mỗi câu.)
I can give you a … note. C/ SA
Read the Speaking Strategy. Then read the speaking task and write answer to all the question below. (Đọc Chiến lược Nói. Sau đó, đọc nhiệm vụ nói và viết câu trả lời cho tất cả các câu hỏi bên dưới.)
You are returning a gadget to a shop because one part of it is faulty. Discuss these four issues during your conversation with the shop assistant:
What the gadget is and how much you paid for it.
Which part of the gadget has a problem.
When the problem started.
What you want the shop to do.
Do you want to exchange it or do you want a refund?