IMG-LOGO

Câu hỏi:

18/05/2023 70

According to the passage, which of the following is NOT mentioned as a step to make depression and anxiety more bearable abroad?

A. keep their feelings to themselves and hide the problem

Đáp án chính xác

B. are living the high life abroad

C. never feel guilty, spoiled, or even confused 

D. spend too much time lounging in the European countryside 

 Xem lời giải

Trả lời:

verified Giải bởi Vietjack

Giải thích: Theo đoạn văn, điều nào sau đây KHÔNG được đề cập như một bước để thực hiện trầm cảm và lo lắng dễ chịu hơn ở nước ngoài? 

A. giữ cảm xúc của họ cho riêng mình và che giấu vấn đề 

B. đang sống cuộc sống thượng lưu ở nước ngoài 

C. không bao giờ cảm thấy tội lỗi, hư hỏng, hoặc thậm chí bối rối 

D. dành quá nhiều thời gian để lang thang ở vùng nông thôn châu Âu 

Thông tin: It's easy for people who are battling this type of disorder to feel guilty, spoiled, or even confused for being down even when they're "living the high life" abroad, so they keep their feelings to themselves and hide the problem, potentially ruining their time abroad. 

Tạm dịch: Những người đang chiến đấu với loại rối loạn này rất dễ cảm thấy tội lỗi, hư hỏng hoặc thậm chí bối rối vì bị thất vọng ngay cả khi họ đang "sống cuộc sống thượng lưu" ở nước ngoài, vì vậy họ giữ cảm xúc của mình cho riêng mình và che giấu vấn đề, có khả năng hủy hoại thời gian của họ ở nước ngoài.

Choose A. 

Dịch bài đọc: 

Nội dung dịch: 

Trầm cảm và lo lắng khi ở nước ngoài phổ biến hơn những gì mọi người muốn thừa nhận. Thật khó để phàn nàn khi bạn đã dành cả ngày để lang thang ở vùng nông thôn châu Âu và trở về nhà trong căn hộ mới nhìn ra lâu đài của mình, nhưng đối với những người mắc chứng trầm cảm hoặc lo lắng, ngay cả những điều tuyệt vời nhất cũng có thể bị cảm xúc nhấn chìm. Những người đang chiến đấu với loại rối loạn này rất dễ cảm thấy tội lỗi, hư hỏng hoặc thậm chí bối rối vì bị thất vọng ngay cả khi họ đang "sống cuộc sống thượng lưu" ở nước ngoài, vì vậy họ giữ cảm xúc của mình cho riêng mình và che giấu vấn đề, có khả năng hủy hoại thời gian của họ ở nước ngoài. 

Rất có thể, nếu bạn nghĩ rằng mình đang phát triển trầm cảm hoặc lo lắng khi ở nước ngoài, thì có lẽ bạn đã cảm thấy một số điều này trong một thời gian dài, nhưng không có gì khiến chúng nổi lên giống như khi ra nước ngoài. Điều quan trọng là phải giải quyết vấn đề khi bạn lần đầu tiên bắt đầu chú ý đến nó và nghiêm túc chăm sóc bản thân khi ở nước ngoài, vì chúng không phải là những cảm xúc sẽ được khắc phục một cách kỳ diệu. 

Các chứng bệnh như trầm cảm và lo lắng là khác nhau đối với mọi người, nhưng cuối cùng bạn sẽ cần thực hiện các bước tương tự để làm cho nó dễ chịu hơn khi ở nước ngoài. Bắt đầu bằng cách nói chuyện với gia đình bạn ở quê nhà, giám đốc chương trình hoặc cố vấn hướng dẫn của trường và nhờ họ giúp bạn nói chuyện với gia đình chủ nhà, tìm bác sĩ và/hoặc nhà trị liệu phù hợp khi ở nước ngoài và giải quyết mọi vấn đề về điều trị hoặc bảo hiểm quốc tế. Bạn không phải là người đầu tiên mang theo hành lý ra nước ngoài, và luôn có những người sẵn sàng và chương trình được thiết lập để giúp đỡ những người cần nó. 

Câu trả lời này có hữu ích không?

0

Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 200k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết

ĐĂNG KÝ VIP

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

We should never let misfortune and disabilities get in our ________ to success.

Xem đáp án » 18/05/2023 466

Câu 2:

I prefer the second option - their advantages are simplicity and cheapness.

Xem đáp án » 18/05/2023 336

Câu 3:

When there are diametrically opposing views on a big issue that concerns millions of people, doing comprehensible research just makes sense. 

Xem đáp án » 18/05/2023 326

Câu 4:

The government's major __________ has not only included legal, economic, and political gains but also changed the ways in which people live, dress, dream of their future and make a living.

Xem đáp án » 18/05/2023 274

Câu 5:

He doesn't have a mobile phone. He can't send important messages to his employer.

Xem đáp án » 18/05/2023 269

Câu 6:

Every year several languages ________________. Some people think that this is not important because life will be easier if there are fewer languages in the world.

Xem đáp án » 18/05/2023 251

Câu 7:

She has ___________ her portrait framed and it's up on the wall of her living room.

Xem đáp án » 18/05/2023 233

Câu 8:

That rising star won't appear in the commercial, _____________

Xem đáp án » 18/05/2023 221

Câu 9:

Someone has just arrived, _______?

Xem đáp án » 18/05/2023 193

Câu 10:

Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.

Xem đáp án » 18/05/2023 188

Câu 11:

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks. 

   Autism, or autism spectrum disorder (ASD), refers to a broad range of conditions characterized by challenges with social skills, repetitive behaviours, speech and nonverbal (46) ___________. According to the Centres for Disease Control, autism affects an estimated 1 in 54 children in the United States today.

   We know that there is not one autism but many subtypes, most influenced by a combination of genetic and environmental factors. (47) ____________ autism is a spectrum disorder, each person with autism has a distinct set of strengths and challenges. The ways in (48) ___________ people with autism learn, think and problem solve can (49) ____________ from highly skilled to severely challenged. Some people with ASD may require significant support in their daily lives, while others may need less support and, in some cases, live entirely independently. 

   Several factors may influence the development of autism, and it is often accompanied by sensory sensitivities and medical issues (50) ___________ as gastrointestinal (GI) disorders, seizures or sleep disorders, as well as mental health challenges such as anxiety, depression and attention issues. 

Xem đáp án » 18/05/2023 178

Câu 12:

Many parents are afraid that their children are becoming less familiar _________ their traditions.

Xem đáp án » 18/05/2023 177

Câu 13:

Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the other three in the position of the primary stress in each of the following questions.

Xem đáp án » 18/05/2023 172

Câu 14:

She told all the staff that they would have to cancel their holidays, which really set the cat among the pigeons.

Xem đáp án » 18/05/2023 170

Câu 15:

According to paragraph 1, those who are battling disorder may have their time abroad ruined because they ___________

Xem đáp án » 18/05/2023 170

Câu hỏi mới nhất

Xem thêm »
Xem thêm »