Which of the following statements is NOT true, according to the passage?
A. Donal Carbaugh makes a comparison of expectations for classroom interaction in two cultures.
B. To gain student compliance, Chinese college teachers stress the benefit to the specific student.
C. The willingness to speak in class is highly valued by European American teachers and students.
D. The European American students would have a better learning experience than their counterparts.
Giải thích:
Phát biểu nào sau đây KHÔNG đúng, theo đoạn văn?
A. Donal Carbaugh đưa ra so sánh về kỳ vọng đối với sự tương tác trong lớp học ở hai nền văn hóa.
B. Để đạt được sự tuân thủ của sinh viên, các giáo viên đại học Trung Quốc nhấn mạnh lợi ích đối với sinh viên cụ thể.
C. Sự sẵn sàng phát biểu trong lớp được giáo viên và sinh viên Âu Mỹ coi trọng.
D. Sinh viên Âu Mỹ sẽ có trải nghiệm học tập tốt hơn so với các sinh viên của họ.
Thông tin: Chinese college teachers, for instance, appeal to the group in gaining student compliance,...
Tạm dịch: Ví dụ, giáo viên đại học Trung Quốc kêu gọi nhóm trong việc đạt được sự tuân thủ của học sinh,...
Chọn B.
Dịch bài đọc:
Nội dung dịch:
Đặc điểm văn hóa ảnh hưởng đến giao tiếp phù hợp và hiệu quả trong lớp học. Đó là, văn hóa định hình những gì được coi là hành vi lớp học mong muốn và không mong muốn. Từ những mong đợi đối với học sinh tương tác với giáo viên của họ, đến cách thức mà họ liên hệ với nhau, ngôn ngữ và chủ đề được coi là phù hợp để giáo viên và học sinh thảo luận, đến cấu trúc tổng thể của sự tương tác trong một lớp học - văn hóa ảnh hưởng đến nhận thức về tương tác trong lớp học có thẩm quyền.
Học sinh từ các nền văn hóa tập thể, chẳng hạn như Nhật Bản, Hàn Quốc và Trung Quốc, nói chung chấp nhận nhiều hơn các thông điệp về các hành vi phù hợp trong lớp học và sẽ tuân thủ các yêu cầu của giáo viên về quản lý lớp học. Ngay cả bản chất của các thông điệp thuyết phục của giáo viên cũng khác nhau giữa các nền văn hóa. Ví dụ, giáo viên đại học Trung Quốc kêu gọi nhóm trong việc đạt được sự tuân thủ của học sinh, trong khi các giáo viên Âu Mỹ, với văn hóa ưu tiên chủ nghĩa cá nhân, nhấn mạnh lợi ích cho học sinh cụ thể.
Sự tham gia và thảo luận trong lớp học cũng rất khác nhau giữa các nền văn hóa. Donal Carbaugh, người nghiên cứu cách văn hóa được thể hiện trong các cuộc trò chuyện của mọi người, đưa ra so sánh giữa kỳ vọng của người Âu Mỹ đối với sự tương tác trong lớp học và kỳ vọng của Blackfeet, một trong những bộ lạc người Mỹ bản địa ở Hoa Kỳ. Có thể dễ dàng hình dung một lớp học với một giáo viên Âu Mỹ và sinh viên đến từ cả hai nền văn hóa, các sinh viên Âu Mỹ, rất có thể, sẽ cảm thấy thoải mái hơn nhiều và do đó sẽ có trải nghiệm học tập tốt hơn. Tương tự như vậy, nhiều sinh viên người Mỹ bản xứ và người Mỹ gốc Á không sẵn sàng tình nguyện, lên tiếng hoặc nêu vấn đề hoặc mối quan tâm trừ khi giáo viên gọi tên họ một cách cụ thể. Ví dụ, sinh viên Hàn Quốc thường không muốn nói chuyện với giáo viên của họ ngay cả khi giáo viên đã tính sai điểm của sinh viên trong một kỳ thi. Các câu hỏi để làm rõ hiếm khi được hỏi trực tiếp của giáo viên; làm như vậy có thể được coi là một thách thức đối với thẩm quyền của giáo viên và có thể đe dọa thể diện của cô hoặc ấy nếu thầy/cô không biết câu trả lời.
Sinh viên từ nhiều nền văn hóa đến học tại Hoa Kỳ đôi khi cảm thấy khó khăn trong việc thích nghi với phong cách ngôn từ mà họ mong đợi. Ngược lại, khi sinh viên Hoa Kỳ học tập ở nước ngoài, họ thường gặp những khó khăn tương tự trong việc hiểu những kỳ vọng văn hóa liên quan đến bối cảnh giáo dục. Tuy nhiên, sẵn sàng phát biểu trong lớp là một đặc điểm giao tiếp được đánh giá cao bởi các giáo viên và sinh viên Âu Mỹ, những người có khuôn khổ văn hóa tôn vinh thành tích và trách nhiệm của cá nhân. Tuy nhiên, đối với những sinh viên đến từ các nền văn hóa đề cao lợi ích tập thể và giữ thể diện, những hành vi như vậy trong lớp học là quá cạnh tranh, vì chúng phá vỡ sự hòa hợp của nhóm và tách mọi người ra khỏi nhau.
Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 400k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết
Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to show the underlined part that needs correction.
_________, he will take the children for a walk to a nearby playground.
They are not a close-knit family. Serious arguments often occur among the members.
There is a distinctive difference in the perception of wearing face masks between the West and the East.
Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions.
She put ___________ money little by little until she had enough to open her own shop.
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.
Cultural characteristics influence what is appropriate and effective communication within the classroom. That is, culture shapes what is considered to be desirable and undesirable classroom behaviors. From the expectations for students interacting with their teachers, to the manner in which they relate with one another, to the language and topics considered appropriate for teachers and students to discuss, to the overall structure of interaction within a classroom - culture affects perceptions of competent classroom interaction.
Students from collectivistic cultures, such as those of Japan, Korea, and China, are generally more accepting of messages about appropriate classroom behaviors and will comply with teachers' requests about classroom management. Even the nature of teachers' persuasive messages differs across cultures. Chinese college teachers, for instance, appeal to the group in gaining student compliance, whereas European American teachers, with a cultural preference for individualism, stress the benefit to the specific student.
Classroom displayed and participation also vary greatly across cultures. Donal Carbaugh, who studies how culture is displayed in people's conversations, makes a comparison between European American expectations for classroom interaction and those of the Blackfeet, one of the Native American tribes in the United States. It is easy to imagine a classroom with a European American teacher and students from both cultures; the European American students would, in all likelihood, feel much more comfortable and would thus have a better learning experience. Similarly, many Native American and Asian American students are unwilling to volunteer, speak out, or raise problems or concerns unless the teacher specifically calls on them by name. Korean students, for instance, are often unwilling to talk with their teachers even when the teachers have incorrectly calculated the students' scores on an exam. Questions for clarification are rarely asked of the teacher directly; to do so might be regarded as a challenge to the teacher's authority and could threaten her or his face should the answer not be known.
Students from many cultures who go to school in the United States sometimes find it difficult to adapt to the verbal style expected of them. Conversely, when U.S. students study overseas, they often experience similar difficulties in understanding the cultural expectations related to the educational context. Yet a willingness to speak in class is a communication characteristic highly valued by European American teachers and students, whose cultural framework celebrates individual achievement and responsibility. However, to students from cultures that emphasize the collective good and the maintenance of face, such behaviors in the classroom are too competitive, as they disrupt the group's harmony and separate people from one another.
Which best serves as the title for the passage?
Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to the sentence given in each of the following questions.
I'm certain Luis will be on cloud nine when his wife gives birth to their first child.
Many species of plants and animals are ________ the brink of extinction.