Thứ năm, 02/05/2024
IMG-LOGO

Câu hỏi:

18/05/2023 136

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 44 to 50.

Think about the last test you took. How much of what you learned for the test do you still remember? Many people take tests to pass a course or get a promotion, but they often forget the information afterward! This is especially the case for people taking large international tests like TOEFL or IELTS. These tests usually involve multiple-choice questions, and people often study to increase their scores, not to learn important information. In fact, educators are divided on whether these kinds of tests are the most effective way to assess a person’s abilities.

Those who support such tests say they are the only way for educators and employers to compare people based on their test scores. However, there are people trying to reform this system. They believe that standard tests aren’t the best way to measure a person’s ability. These reformers also believe that intelligent people are not always good at taking tests or memorizing facts. A multiple-choice test cannot always tell what people have learned, or whether they can apply that knowledge in the future.

Reformers believe that other types of evaluation achieve better results. Tests that contain a mix of written and spoken questions give a more complete assessment of what the person is capable of. A portfolio, or a collection of work done throughout a course, can show how much the student has improved individually. Group interviews ,where a group of people are interviewed at the same time, can also be useful for employers, since they show how people interact with others.

Alternative educational institutions such as Montessori and Waldorf schools don’t believe that education should be focused on testing. At these schools, the classroom is very relaxed and “free,” with students learning from each other as much as they learn from teachers. Some of these schools even allow students to choose what they study. Teachers create activities designed to let students show their abilities or knowledge of a certain subject. In these schools, the focus is on learning by experiencing and doing things. The debate on testing continues, and educators have yet to find a perfect method of evaluating learning. Until that day comes, old test methods will be used and new test methods will continue to develop. But one thing’s for sure, testing will continue to play an important part in all our lives—so study hard!

What is the passage mainly about?

A. The importance of taking TOEFL or IELTS.

B. Different methods of evaluation.

C. The usefulness of test scores.

D. The controversy over the fact that testing is an effective method to assess learners.

Đáp án chính xác
 Xem lời giải

Trả lời:

verified Giải bởi Vietjack

DỊCH BÀI:

Hãy nghĩ về bài kiểm tra cuối cùng mà bạn đã làm. Bạn còn nhớ được bao nhiêu thứ đã học cho bài kiểm tra? Nhiều người làm kiểm tra để thông qua một khóa học hoặc để được thăng chức, nhưng họ thường quên đi những thông tin vào sau đó! Điều này đặc biệt đúng đối với những người tham gia các bài kiểm tra quốc tế lớn như TOEFL hoặc IELTS. Những bài kiểm tra này thường bao gồm các câu hỏi trắc nghiệm, và mọi người thường học để tăng điểm số, không phải học những kiến thức quan trọng. Thật ra, những nhà giáo đang không thống nhất về việc liệu những loại bài kiểm tra này có phải là cách hiệu quả nhất để đánh giá khả năng của một người hay không.

Những ai ủng hộ những bài kiểm tra như thế nói rằng chúng là cách duy nhất để các nhà giáo và người thuê lao động so sánh mọi người dựa trên điểm số kiểm tra. Tuy nhiên, có những người đang cố gắng cải cách hệ thống này. Họ tin rằng những bài kiểm tra tiêu chuẩn không phải là cách tốt nhất để đo lường khả năng của một người. Những nhà cải cách cũng tin rằng những người thông minh không phải lúc nào cũng giỏi làm kiểm tra hoặc ghi nhớ kiến thức. Một bài kiểm tra trắc nghiệm không thể luôn chỉ ra mọi người đã học những gì, hay liệu họ có thể áp dụng kiến thức đó trong tương lai hay không.

Những nhà cải cách tin rằng những kiểu đánh giá khác đạt kết quả tốt hơn. Những bài kiểm tra có sự kết hợp của các câu hỏi viết và nói mang lại sự đánh giá hoàn chỉnh hơn về khả năng của một người. Hồ sơ năng lực, hay một bộ sưu tập những công việc đã làm trong suốt một khóa, có thể thể hiện học sinh đó đã tiến bộ nhiều ra sao. Phỏng vấn nhóm, tại đó một nhóm người được phỏng vấn cùng lúc, cũng có thể hữu ích đối với những người tuyển dụng, vì chúng thể hiện cách mọi người tương tác với nhau.

Các tổ chức giáo dục thay thế như trường Montessori và Waldorf không tin rằng giáo dục nên tập trung vào kiểm tra. Ở những ngôi trường này, lớp học rất thoải mái và “tự do”, nơi học sinh học tập lẫn nhau cũng như học từ giáo viên. Một số ngôi trường này thậm chí còn cho phép học sinh chọn lựa thứ mà mình muốn học.  Giáo viên tạo ra các hoạt động được thiết kế để học sinh thể hiện khả năng hoặc kiến thức về một môn học nhất định. Ở những ngôi trường này, trọng tâm chính là học tập bằng trải nghiệm và thực hành. Cuộc tranh luận về việc kiểm tra vẫn tiếp diễn, và các nhà giáo vẫn chưa tìm ra được phương pháp đánh giá học tập hoàn hảo. Cho đến khi ngày đó đến, những phương pháp kiểm tra cũ sẽ được sử dụng và những phương pháp kiểm tra mới sẽ tiếp tục phát triển. Nhưng có một điều chắc chắn, việc kiểm tra sẽ tiếp tục đóng vai trò quan trọng trong cuộc sống của chúng ta - vì thế hãy học hành chăm chỉ!

Đoạn văn chủ yếu nói về gì?

A. Tầm quan trọng của việc thi TOEFL và IELTS.

B. Những phương pháp đánh giá khác nhau.

C. Sự hữu ích của điểm số kiểm tra.

D. Tranh cãi về thực tế rằng kiểm tra là một phương pháp hiệu quả để đánh giá người học.

Tóm tắt:

Đoạn văn nói về những tranh luận xung quanh vấn đề liệu kiểm tra có phải cách hiệu quả để đánh giá khả năng hay không.

→ Tranh cãi về thực tế rằng kiểm tra là một phương pháp hiệu quả để đánh giá người học.

→ Chọn đáp án D

Câu trả lời này có hữu ích không?

0

Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 200k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết

ĐĂNG KÝ VIP

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

The successful applicant for the _______ will be a well-motivated self-starter who has excellent communication skills.

Xem đáp án » 18/05/2023 1,058

Câu 2:

The young actor was a rough _______ . With some training, she'd become a superstar.

Xem đáp án » 18/05/2023 355

Câu 3:

Argentina took the trophy home after defeating France at penalties _______ the World Cup final on December 18, 2022.

Xem đáp án » 18/05/2023 314

Câu 4:

All candidates _______ to take a short test.

Xem đáp án » 18/05/2023 299

Câu 5:

The director gave her a(n) _______ scarf.

Xem đáp án » 18/05/2023 296

Câu 6:

I will call you immediately _______ .

Xem đáp án » 18/05/2023 266

Câu 7:

_______ the sun was shining, it wasn't very warm.

Xem đáp án » 18/05/2023 262

Câu 8:

Jack told me, "I want to see this movie with my girlfriend tomorrow."

Xem đáp án » 18/05/2023 258

Câu 9:

Claire is talking to her classmate, Simon.

- Claire: "How much time do you spend doing your homework every day?"

- Simon: " _______ ”

Xem đáp án » 18/05/2023 243

Câu 10:

We _______ a number of high-school graduates each year as interns to give them some work experience before they begin college.

Xem đáp án » 18/05/2023 236

Câu 11:

Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the underlined part that needs correction in each of the following questions.

Grammy-winning singer Christina Aguilera has arrived in Hanoi ahead of its show at the Hanoi Opera House on Tuesday.

Xem đáp án » 18/05/2023 176

Câu 12:

The British Council has announced the postponement of all IELTS tests _______ to be held in Vietnam from Thursday.

Xem đáp án » 18/05/2023 171

Câu 13:

Unfortunately, the leading actor is ill. He can't appear on stage tonight.

Xem đáp án » 18/05/2023 163

Câu 14:

They have been friends ever since they _______ in grade school.

Xem đáp án » 18/05/2023 158

Câu 15:

Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions.

Xem đáp án » 18/05/2023 153

Câu hỏi mới nhất

Xem thêm »
Xem thêm »