IMG-LOGO

Câu hỏi:

29/08/2022 149

Read the passage and choose the best answer to each of the following questions.

Online education isn’t the best choice for everyone. But, many students thrive in the online education environment. Here are 5 reasons why online education continues to grow in popularity (and why it might be the right choice for you).

1. Choice

Online education allows students to choose from a wide variety of schools and programs not available in their area. Maybe you live by colleges that don't offer the major you're interested in. Perhaps you live in a rural area, far from any college. Online education can give you access to hundreds of quality, accredited programmes without the need for a big move.

2. Flexibility

Online education offers flexibility for students who have other commitments. Whether you're a busy stay-at- home parent or a professional that simply doesn't have the time to take a course during school hours, you can find an online program that works around your schedule. Asynchronous options allow students the opportunity to learn without a set weekly schedule or online meetings at a specific time.

3.  Networking Opportunities

Students enrolled in online education programs network with peers from all over the nation. Learning online doesn't have to be isolating. In fact, students should make the most out of their courses by networking with their peers. Not only can you make friends, but you can also develop excellent references and connect with people who can later help you find a career in your shared field.

4. Savings

Online education programs often charge less than traditional schools. Virtual programs aren’t always cheaper, but they can be. This is especially true if you're a returning adult student or already have a lot of transfer credits.

5.  Pacing

Many online education programs allow pupils to work at their own pace. Some students don’t mind following the pace of a traditional course with the rest of the students. But, others become frustrated as they feel bored with slow-moving instruction or feel overwhelmed with material that they don't have time to understand. If working at your own pace is important to you, look for online programs that offer flexible start and finish dates.

(“Reasons to choose online education to earn your degree” by Jamie Littlefield)

1. Which of the following reason is not mentioned in the text?

A. Choices

B. Speed

C. Money

D. Schedule

Đáp án chính xác
 Xem lời giải

Trả lời:

verified Giải bởi Vietjack

Dịch nghĩa toàn bài:

Học trực tuyến không phải là sự lựa chọn tốt nhất cho tất cả mọi người. Nhưng rất nhiều sinh viên thành công trong môi trường giáo dục trực tuyến. Dưới đây là 5 lý do tại sao giáo dục trực tuyến phát triển phổ biến (và tại sao nó có thể là lựa chọn phù hợp với bạn).

1.  Lựa chọn

Học trực tuyến cho phép sinh viên lựa chọn từ nhiều trường học và chương trình học không có trong khu vực của họ. Có thể bạn sống gần các trường đại học không cung cấp chuyên ngành mà bạn quan tâm. Có thể bạn sống ở vùng nông thôn, cách xa bất kỳ trường đại học nào. Giáo dục trực tuyến có thể giúp bạn truy cập vào hàng trăm chương trình chất lượng, được công nhận chính thức mà không cần phải di chuyển nhiều.

2.  Linh hoạt

Giáo dục trực tuyến cung cấp sự linh hoạt cho sinh viên vướng những việc bận rộn khác. Cho dù bạn là một người cha người mẹ ở nhà bận rộn hay một người làm chuyên môn không có thời gian để tham gia một khóa học, bạn có thể tìm thấy một chương trình trực tuyến phù hợp với lịch trình của mình. Các lựa chọn linh hoạt cho phép sinh viên trực tuyến có cơ hội học mà không cần theo lịch trình cố định hàng tuần hoặc phải gặp mặt thường xuyên tại một thời điểm cụ thể.

3.  Cơ hội kết nối

Học sinh đăng ký vào mạng lưới học trực tuyến với các sinh viên khác từ khắp nơi trên đất nước. Học trực tuyến không có nghĩa là phải học một mình. Trên thực tế, sinh viên nên tận dụng tối đa các khóa học của họ thông qua kết nối với sinh viên khác. Không chỉ kết bạn mà bạn còn có thể gia tăng người giới thiệu và kết nối với những người sau này có thể giúp bạn tìm việc trong lĩnh vực cả hai quan tâm.

4.  Tiết kiệm

Các chương trình giáo dục trực tuyến thường thu phí ít hơn các trường truyền thống. Các chương trình trên mạng không phải lúc nào cũng rẻ hơn, nhưng điều này có thể xảy ra. Điều này đặc biệt đúng nếu bạn là một sinh viên cũ quay lại học và đã có nhiều tín chỉ tích lũy

5.  Tiến độ

Nhiều chương trình giáo dục trực tuyến cho phép sinh viên làm việc với tốc độ của riêng mình. Một số sinh viên không gặp khó khăn khi theo học những khóa học truyền thống. Nhưng nhiều người khác cảm thấy thất vọng vì họ thấy nhàm chán trước tốc độ dạy và học chậm ở trường truyền thống, hoặc cảm thấy quá tải với lượng tài liệu mà họ không có thời gian để tìm hiểu. Nếu làm việc theo tốc độ của riêng mình là quan trọng đối với bạn, hãy tìm đến các chương trình trực tuyến linh hoạt trong chọn ngày bắt đầu và kết thúc.

Đáp án: D. Schedule

Dịch nghĩa câu hỏi: Lý do nào không được đề cập đến trong bài đọc?

A. Lựa chọn                B. Tốc độ                    C. Tiền bạc                  D. Thời khóa biểu

Giải thích: Thông tin về thời khóa biểu không được đề cập đến trong bài. Phương án A. Choices là lí do thứ nhất (Options), phương án B. Speed là lí do thứ 5 (Pacing), phương án C. Money là lí do thứ 4 (Savings).

Câu trả lời này có hữu ích không?

0

Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 200k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết

ĐĂNG KÝ VIP

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

9.  Not every student will have the time to participate in an apprenticeship or even a summer__________.

Xem đáp án » 29/08/2022 320

Câu 2:

6.   Some students enter other__________such as arts administration.

Xem đáp án » 29/08/2022 273

Câu 3:

3. Mrs. Neville teaches French. She started to teach French 15 years ago.

→ ___________________________________________________________

Xem đáp án » 29/08/2022 270

Câu 4:

8. He was a fellow of the University of Bombay, and was elected__________of the faculty of engineering in 1879.

Xem đáp án » 29/08/2022 250

Câu 5:

6. Recently, I have been studying a lot__________.

Xem đáp án » 29/08/2022 242

Câu 6:

2. John is studying at Havard University. He started to study their two years ago.

→ ___________________________________________________________

Xem đáp án » 29/08/2022 230

Câu 7:

13. He__________ his essay all day, but he hasn’t finished it yet.

Xem đáp án » 29/08/2022 213

Câu 8:

22. She__________her essay and has sent it to her professor

Xem đáp án » 29/08/2022 212

Câu 9:

7. Peter works in a bank. He got his bank job last year.

→ ___________________________________________________________

Xem đáp án » 29/08/2022 205

Câu 10:

6. Peter never goes to bed before he __________his homework.

Xem đáp án » 29/08/2022 198

Câu 11:

Choose the best option to complete each of the following sentences.

1. Fewer than one in five of the schools answering the survey said they had no academic__________criteria for new students.

Xem đáp án » 29/08/2022 192

Câu 12:

21. He__________the kitchen. Everything is sparkling clean.

Xem đáp án » 29/08/2022 191

Câu 13:

5. The Council has made it__________for all nurses to attend a refresher course.

Xem đáp án » 29/08/2022 189

Câu 14:

7.  Many students will not have to pay__________fees if their financial situation is below a certain level.

Xem đáp án » 29/08/2022 189

Câu 15:

3.  The course helps school-leavers__________their knowledge of the world of work.

Xem đáp án » 29/08/2022 188

Câu hỏi mới nhất

Xem thêm »
Xem thêm »