Thứ bảy, 11/05/2024
IMG-LOGO

Câu hỏi:

10/09/2022 137

Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.

Most languages have several levels of vocabulary that may be used by the same speakers. In English, at least three have been identified and described.

Standard usage includes those words and expressions understood, used, and accepted by a majority of the speakers of a language in any situation regardless of the level of formality. As such, these words and expressions are well defined and listed in standard dictionaries. Colloquialisms, on the other hand, are familiar words and idioms that are understood by almost all speakers of a language and used in informal speech or writing, but not considered acceptable for more formal situations. Almost all idiomatic expressions are colloquial language. Slang, refers to words and expressions understood by a large number of speakers but not accepted as appropriate formal usage by the majority. Colloquial expressions and even slang may be found in standard dictionaries but will be so identified. Both colloquial usage and slang are more common in speech than writing.

Colloquial speech often passes into standard speech. Some slang also passes into standard speech, but other slang expressions enjoy momentary popularity followed by obscurity. In some cases, the majority never accepts certain slang phrases but nevertheless retains them in their collective memories. Every generation seems to require its own set of words to describe familiar objects and events.

It has been pointed out by a number of linguists that three cultural conditions are necessary for the creation of a large body of slang expressions. First, the introduction and acceptance of new objects and situations in the society; second, a diverse population with a large number of subgroups; third, association among the subgroups and the majority population.

Finally, it is worth noting that the terms “standard”, “colloquial”, and “slang” exist only as abstract labels for scholars who study language. Only a tiny number of the speakers of any language will be aware that they are using colloquial or slang expressions. Most speakers of English will, during appropriate situations, select and use three types of expressions.

 

Which of the following is TRUE of standard usage? 

A. It is limited to written language.

B. It is only understood by the upper classes.

C. It can be used in formal or informal settings. 

Đáp án chính xác

D. It is constantly changing

 Xem lời giải

Trả lời:

verified Giải bởi Vietjack

Chọn C

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Điều nào sau đây là ĐÚNG của sử dụng tiêu chuẩn?

A. Nó bị giới hạn trong ngôn ngữ viết.

B. Nó chỉ được hiểu bởi tầng lớp trên.

C. Nó có thể được sử dụng trong các lời nói và văn bản trang trọng hoặc không trang trọng.

D. Nó liên tục thay đổi.

Thông tin: Standard usage includes those words and expressions understood, used, and accepted by a majority of the speakers of a language in any situation regardless of the level of formality.

Tạm dịch: Sử dụng tiêu chuẩn bao gồm những từ và cách diễn đạt được hiểu, sử dụng và được chấp nhận bởi đa số người nói ngôn ngữ đó trong mọi tình huống bất kể mức độ trang trọng.

Dịch bài đọc:

Hầu hết các ngôn ngữ đều có một số cấp độ từ vựng có thể được sử dụng bởi cùng một người nói. Trong tiếng Anh, ít nhất ba cấp độ đã được xác định và mô tả.

Sử dụng tiêu chuẩn bao gồm những từ và cách diễn đạt được hiểu, sử dụng và được chấp nhận bởi đa số người nói ngôn ngữ đó trong mọi tình huống bất kể mức độ trang trọng. Vì thế, những từ và cách diễn đạt này được xác định rõ và được ghi trong từ điển chuẩn. Mặt khác, từ và cụm từ thông tục là những từ và cách diễn đạt quen thuộc được hầu hết tất cả những người nói ngôn ngữ đó hiểu và sử dụng trong lời nói hoặc văn bản không trang trọng, nhưng không chấp nhận được trong các tình huống trang trọng hơn. Hầu như tất cả các từ đặc ngữ đều là ngôn ngữ thông tục. Tiếng lóng là các từ và cách diễn đạt được một số lượng lớn người nói hiểu nhưng không được đa số họ chấp nhận là cách sử dụng chính thức phù hợp. Ngôn từ thông tục và thậm chí cả tiếng lóng có thể được tìm thấy trong từ điển tiêu chuẩn nhưng sẽ bị đông nhất hóa. Cả cách sử dụng thông tục và tiếng lóng đều phổ biến trong ngôn ngữ nói hơn là viết.

Lời nói thông tục thường được chuyển thành lời nói tiêu chuẩn. Một số từ tiếng lóng cũng chuyển thành lời nói tiêu chuẩn, nhưng những từ tiếng lóng khác lại có tính phổ biến nhất thời, sau đó thì biến mất. Trong một số trường hợp, phần lớn mọi người không chấp nhận một số cụm từ tiếng lóng nhất định nhưng tuy nhiên vẫn giữ chúng trong ký ức chung của họ. Mọi thế hệ dường như đều đòi hỏi phải tự tạo ra các từ ngữ riêng để mô tả các đối tượng và sự kiện quen thuộc.

Một số nhà ngôn ngữ học đã chỉ ra rằng ba điều kiện văn hóa là cần thiết để tạo ra một tập lớn các cách diễn đạt tiếng lóng. Đầu tiên là giới thiệu và chấp nhận các đối tượng và tình huống mới trong xã hội; thứ hai là có dân số đa dạng với nhiều nhóm nhỏ; thứ ba là sự liên kết giữa các nhóm nhỏ và phần lớn dân số.

Cuối cùng, điều đáng chú ý là các thuật ngữ "tiêu chuẩn", "thông tục" và "tiếng lóng" chỉ là cái nhãn lý thuyết của các học giả nghiên cứu ngôn ngữ. Chỉ một số ít người nói bất kỳ ngôn ngữ nào mới nhận thức được rằng họ đang sử dụng cách diễn đạt thông tục hay tiếng lóng. Hầu hết những người nói tiếng Anh trong các tình huống thích hợp, sẽ lựa chọn và sử dụng ba cách diễn đạt này

Câu trả lời này có hữu ích không?

0

Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 200k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết

ĐĂNG KÝ VIP

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

A public spending programme is out of the question in the current economical climate

Xem đáp án » 10/09/2022 14,000

Câu 2:

I'm sure it wasn't Mr. Phong you saw because he's on business in Ha Noi

Xem đáp án » 10/09/2022 9,308

Câu 3:

I couldn’t decide what to eat. There was nothing ________ the menu that I liked

Xem đáp án » 10/09/2022 7,283

Câu 4:

It was so _________ a victory that even Smith’s fans couldn’t believe it

Xem đáp án » 10/09/2022 6,986

Câu 5:

Cuts in the health service could have tragic ______ for patients

Xem đáp án » 10/09/2022 6,783

Câu 6:

A quilt that looks ordinary _____ may become a work of abstract art when it is hung on a white wall

Xem đáp án » 10/09/2022 6,436

Câu 7:

It is ______ practice to look at someone when they talk to you

Xem đáp án » 10/09/2022 6,366

Câu 8:

An ambitious person is committed to improve his or her status at work.

Xem đáp án » 10/09/2022 5,207

Câu 9:

Animals were first domesticated as a source of food and later ______ as a source of clothing and transportation

Xem đáp án » 10/09/2022 4,874

Câu 10:

There was a bank robbery in our neighborhood this morning. When the police showed up, the robbers _________. 

Xem đáp án » 10/09/2022 3,598

Câu 11:

Our planned visit to ______ United Kingdom fell through because we were unable to get the visas

Xem đáp án » 10/09/2022 3,475

Câu 12:

I'll give you the phone number of my hotel so that you can reach me if anything _________. 

Xem đáp án » 10/09/2022 3,348

Câu 13:

Mark the letter A, B, C, or D to indicate the sentence that is CLOSEST in meaning to each of the following questions

I am much worse than Josh is at physics

Xem đáp án » 10/09/2022 3,054

Câu 14:

All possible means have been used to prevent air pollution. The sky is still not clear

Xem đáp án » 10/09/2022 2,627

Câu 15:

Hector has been ______ of murdering the Japanese visitor

Xem đáp án » 10/09/2022 2,595

Câu hỏi mới nhất

Xem thêm »
Xem thêm »