IMG-LOGO

Câu hỏi:

10/09/2022 252

Read the following passage and make the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions from 6 to 10.

Are organically grown foods the best food choices? The advantages claimed for such foods over conventionally grown and marketed food products are now being debated. Advocates of organic foods – a term whose meaning varies greatly- frequently proclaim that such products are safer and more nutritious than others.

The growing interest of consumers in the safety and more nutritional quality of the typical North American diet is a welcome development. However, much of this interest has been sparked by sweeping claims that the food supply is unsafe or inadequate in meeting nutritional needs. Although most of these claims are not supported by scientific evidence, the preponderance of written material advancing such claims makes it difficult for the general public to separate fact from fiction. As a result, claims that eating a diet consisting entirely of organically grown foods prevents or cures disease or provides other benefits to health have become widely publicized and form the basis for folklore.

Almost daily the public is besieged by claims for “no-aging” diets, new vitamins, and other wonder foods. There are numerous unsubstantiated reports that natural vitamins are superior to synthetic ones, that fertilized eggs are nutritionally superior to unfertilized eggs, that untreated grains are better than fumigated grains and the like. One thing that most organically grown food products seem to have in common is that they cost more than conventionally grown foods. But in many cases consumers are misled if they believe organic foods can maintain health and provide better nutritional quality than conventionally grown foods. So there is real cause for concern if consumers, particularly those with limited incomes, distrust the regular food and buy only expensive organic foods instead

What is the author’s attitude toward the claims made by advocates of health foods? 

A. Very enthusiastic 

B. Skeptical 

Đáp án chính xác

C. Neutral 

D. Somewhat favorable

 Xem lời giải

Trả lời:

verified Giải bởi Vietjack

Chọn B

Kiến thức: Đọc hiểu

Giải thích:

Thái độ của tác giả đối với những tuyên bố của những người ủng hộ thực phẩm sức khỏe là gì?

  A. Rất nhiệt tình      

B. Nghi ngờ                

C. Trung lập               

D. Có vẻ thích

Thông tin: Các cụm từ, ý thể hiện sự nghi ngờ của tác giả:

being debated: gây tranh cãi

the preponderance of written material advancing such claims makes it difficult for the general public to separate fact from fiction: việc có đầy rẫy những tài liệu nghiên cứu chuyên sâu hơn về những tuyên bố này đã làm cho người dân khó có thể phân biệt được đâu là sự thật còn đâu là bịa đặt

folklore (n): truyền miệng, không có căn cứ xác định (bịa đặt)

Dịch bài đọc:

Thực phẩm hữu cơ có phải là lựa chọn tốt nhất? Lợi ích từ loại thực phẩm này so với những sản phẩm thông dụng được sản xuất và bày bán khác đang gây ra nhiều tranh cãi. Những người ủng hộ thực phẩm hữu cơ- một cụm từ rất đa nghĩa- thường tuyên bố rằng loại thực phẩm này an toàn hơn và nhiều dinh dưỡng hơn những loại khác.

Việc ngày càng có nhiều người tiêu dùng quan tâm đến sự an toàn và chất lượng dưỡng chất có trong một bữa ăn tiêu biểu của vùng Bắc Mỹ là một sự phát triển được mong đợi. Tuy nhiên, sự quan tâm này cũng được tạo ra do những tuyên bố rằng nguồn cung cấp thực phẩm không an toàn hoặc không đáp ứng đủ yêu cầu về dưỡng chất cần thiết. Mặc dù hầu hết những tuyên bố trên không được chứng minh bằng khoa học, việc có đầy rẫy những tài liệu nghiên cứu chuyên sâu hơn về những tuyên bố này đã làm cho người dân khó có thể phân biệt được đâu là sự thật còn đâu là bịa đặt. Do đó, tuyên bố về việc tuân theo khẩu phần ăn chỉ toàn là thực phẩm hữu cơ sẽ giúp tránh hoặc chữa trị bệnh tật, hay đem lại nhiều lợi ích cho sức khỏe đang ngày càng được nhân rộng vào là cái nền cho những câu chuyện bịa đặt quanh nó.

Người dân thì gần như là ngày nào cũng bị bủa vây bởi những lời tuyên bố về khẩu phần ăn chống lão hóa, các loại vitamin mới, và những thực phẩm tuyệt vời khác. Có hàng loạt những báo cáo chưa được chứng minh nói rằng vitamin tự nhiên thì tốt hơn vitamin tổng hợp, và trứng được thụ tinh thì có nhiều dinh dưỡng hơn trứng không được thụ tinh, ngũ cốc nguyên gốc thì tốt hơn là ngũ cốc xông khói, hoặc tương tự như vậy.

Một điều mà hầu hết các loại thực phẩm hữu cơ cùng có chung là chúng thường đắt hơn các loại thực phẩm thông thường khác. Nhưng trong nhiều trường hợp thì người tiêu dùng đã bị nhầm lẫn nếu mà họ tin rằng thực phẩm hữu cơ có thể duy trì sức khỏe và cung cấp nhiều dinh dưỡng hơn so với các thực phẩm thông thường khác. Do đó, việc này có thể dẫn đến nhiều mối lo ngại nếu như người tiêu dùng, đặc biệt là những người có thu nhập hạn chế, mất lòng tin vào thực phẩm thông thường và thay vào đó chỉ mua thực phẩm hữu cơ mà thôi

Câu trả lời này có hữu ích không?

0

Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 200k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết

ĐĂNG KÝ VIP

CÂU HỎI HOT CÙNG CHỦ ĐỀ

Câu 1:

If I hadn’t had so much work to do I would have gone to the movies

Xem đáp án » 10/09/2022 14,594

Câu 2:

The more frequent you exercise, the greater physical endurance you will have.

Xem đáp án » 10/09/2022 11,231

Câu 3:

Affluent families find it easier to support their children financially

Xem đáp án » 10/09/2022 9,043

Câu 4:

They drove fifteen miles off the main roads. Also, they had nothing to eat for a day

Xem đáp án » 10/09/2022 7,810

Câu 5:

As tourism is more developed, people worry about the damage to the flora and fauna of the island

Xem đáp án » 10/09/2022 7,540

Câu 6:

Everyone was watching the little dog. They were greatly amused at it

Xem đáp án » 10/09/2022 6,871

Câu 7:

You look so tired! You __________ out too late last night

Xem đáp án » 10/09/2022 4,757

Câu 8:

One of the keys to the survival of animals is its ability to adapt to changes in the environment. 

Xem đáp án » 10/09/2022 4,287

Câu 9:

My uncle pulled a few__________  and got me a job in the company he works

Xem đáp án » 10/09/2022 4,145

Câu 10:

Prices at hotels are__________  to change on seasonal demand

Xem đáp án » 10/09/2022 3,989

Câu 11:

That honest man always speaks__________ is true even if it is bitter

Xem đáp án » 10/09/2022 3,872

Câu 12:

As a child grows on, its physical health is affected by many elements in the air, water and food

Xem đáp án » 10/09/2022 3,765

Câu 13:

I think it’s a bit __________ to hope that we can beat them easily. They are much younger and better

Xem đáp án » 10/09/2022 3,689

Câu 14:

My father likes nothing better than fishing on a hot, summer day

Xem đáp án » 10/09/2022 3,681

Câu 15:

It was Jane who pointed out the mistake to me

Xem đáp án » 10/09/2022 3,423

Câu hỏi mới nhất

Xem thêm »
Xem thêm »