Your school went out to help the community. Fill in the table with details about what you did. Then, ask your partner about what they did and complete the table on the right. Swap roles and repeat. (Trường bạn đi giúp đỡ cộng đồng. Điền vào bảng với chi tiết những gì bạn đã làm. Sau đó hỏi bạn bè về những gì họ đã làm và hoàn thành vào bảng ở bên phải. Đổi vai và lặp lại)
Học sinh tự thực hành.
Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 400k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết
Fill in the blanks with the Past Simple form of the verbs in brackets. (Điền vào chỗ trống với dạng đúng của thì quá khứ đơn.)
1. Last Sunday, Andy and his friends (volunteer) at the soup kitchen.
Look at the table and write the sentences. (Nhìn bảng và viết câu.)
In pairs: What kinds of things could you do to help your local community? (Theo cặp: Bạn có thể làm những gì để giúp người dân địa phương bạn?)
5. Our school (collect) all of the donations and sent them to poor people.
Listen to two people talking. What is the purpose of the interview? (Nghe hai người nói chuyện. Mục đích của cuộc phỏng vấn là gì?)
3. My parents (raise) money to help the local children's hospital two months ago.
4. Last Monday, lots of students (donate) books and clothes they (not use) any more to poor children in their town.
In pairs: Add more words to the table. Share your ideas with the class. (Theo cặp: Thêm nhiều từ hơn vào bảng. Chia sẻ ý tưởng của bạn với lớp.)
Listen and cross out the word that has the underlined part pronounced differently from the others. (Nghe và loại bỏ những từ có phần gạch chân khác với các từ còn lại.)
Focus on different pronunciations /d/, /ɪd/, /t/ of verb endings -ed. (Tập trung cách phát âm khác nhau /d/, /ɪd/, /t/ của động từ kết thúc bằng đuôi “-ed”.)
In pairs: Ask and answer using the information in Task c. (Theo cặp: Hỏi và trả lời bằng cách sử dụng thông tin trong Bài c.)