The word “they” in paragraph 2 refers to by ___________.
Đáp án D
Từ “they” trong đoạn 2 đề cập đến____________
A. employees /ɪmˈplɔɪeɪ/ (n): nhân viên
B. lectures /’lektʃə/ (n): bài diễn thuyết; bài thuyết trình
C. interaction /intər’ækʃən/ (n): sự tương tác
D. meetings /’mi:tiɳ/ (n): cuộc hội họp, hội nghị
Căn cứ vào ngữ cảnh của đoạn văn:
When an employee sits through an ineffective meeting their brain power is essentially being drained away, says Joseph A. Allen, a professor at the University of Utah. If they last too long, fail to engage employees or turn into lectures with little to no personal interactions, meetings will significantly diminish employees’ psychological stamina.
(Khi một nhân viên ngồi trong một cuộc họp không hiệu quả, sức mạnh não bộ của họ về cơ bản bị rút cạn, Joseph A. Allen, giáo sư tại Đại học Utah nói. Nếu chúng kéo dài quá lâu, không thu hút được nhân viên hoặc biến thành các bài giảng mà không có nhiều tương tác cá nhân, các cuộc họp sẽ làm giảm đáng kể sức chịu đựng tâm lý của nhân viên.)
Gói VIP thi online tại VietJack (chỉ 400k/1 năm học), luyện tập gần 1 triệu câu hỏi có đáp án chi tiết
What does Joseph A. Allen suggest employees do to quickly regain mental stamina?
In which case should managers only send e-mails to their employees?
The word “bounce back” in paragraph 4 can be best replaced by ___________.
According to paragraph 4, what is NOT mentioned as the advisable action for the governing body?
According to paragraph 1, what is most suitable generalisation for the relationship between worker satisfaction and client satisfaction?
The word “repercussions” in paragraph 1 can be replaced by _______.
The word “marked” in paragraph 1 is closest in meaning to _______.
According to the passage, which of the following is NOT true about jobs in the future?